Marc-Kevin Daoust
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Mes intérêts de recherche
Philosophie Sciences politiquesMes publications
“Structural Rationality and the Property of Coherence”, Pacific Philosophical Quarterly, DOI : 10.1111/papq.12404
“Transformative Experiences, Rational Decisions and Shark Attacks”, Inquiry, DOI : 10.1080/0020174X.2021.1953578
Avec Charles Côté-Bouchard, “Epistemic Consequentialism, Veritism, and Scoring Rules”, Erkenntnis, DOI: 10.1007/s10670-021-00426-5
“Adversariality and Ideal Argumentation: A Second-Best Perspective”, Topoi (dossier spécial: Adversariality in Argument), 40.5, 2021 : 887-898
“Peer Disagreement and the Bridge Principle”, Topoi (dossier spécial: Disagreement—Epistemological and Argumentation-Theoretic Perspectives), 40.5, 2021 : 1213-1223
“Should Agents Be Immodest?”, Analytic Philosophy, 62.3, 2021 : 235-251
“False Beliefs and Misleading Evidence”, Theoria, 87.3, 2021 : 520-541
“The Explanatory Role of Consistency Requirements”, Synthese, 197.10, 2020 : 4551-4569
“A Puzzle about Knowledge, Blame and Coherence”, Acta Analytica, 34.4, 2019 : 493-503
“Epistemic Akrasia and Epistemic Reasons”, Episteme, 16.3, 2019 : 282-302
“One Standard to Rule Them All?”, Ratio, 32.1, 2019 : 12-21
« Sciences normatives, procédures neutres », Philosophia Scientiae, 22.2, 2018 : 37-57
“Epistemic Uniqueness and the Practical Relevance of Epistemic Practices”, Philosophia, 45.4, 2017 : 1721-1733
Avec Félix Schneller, « La neutralité axiologique, vertu professorale ou exigence institutionnelle? », Penser l'éducation, 40.1, 2017 : 25-44
« Pourquoi délibérer? Du potentiel épistémique à la justification publique », Philosophiques, 43.1, 2016 : 23-48
« Tolérance libérale et délibération : l'apport de la neutralité scientifique », Les ateliers de l’éthique, 11.1, 2016 : 4-28
« Repenser la neutralité axiologique. Objectivité, autonomie et délibération publique », Revue européenne des sciences sociales, 53.1, 2015 : 199-225
Mes affiliations
- Maître d'enseignement, École de technologie supérieure.
- Membre régulier du Groupe de recherche interuniversitaire sur la normativité (GRIN).